Compot de caise

                                     

Pentru compot avem nevoie de caise mai tari, nu foarte coapte si de zahar – cate 4 linguri pentru fiecare borcan.

Cum procedam:

Caisele se spala si se pun in borcanele spalate si sterilizate in cuptor sau prin fierbere in apa. In fiecare borcan se pun cate 4 linguri cu zahar, apoi se umplu cu apa. Se aseaza capacele si se scutura borcanele, pentru a se dizolva putin zaharul. Zaharul ramas se va dizolva la fiert. Se pun borcanele in cuptorul aragazului, pe gratar. Dedesubt se pune o tava cu apa. Se lasa compotul la foc potrivit timp de 30 minute. Borcanele se lasa sa se raceasca in cuptor apoi, sunt gata de depozitat in camara.

Dupa aceeasi metoda se poate prepara si compotul de piersici sau nectarine.

                       

Reclame

Trandafirata

 

INGREDIENTE:

  • petale de trandafiri
  • zahar
  • alcool dublu rafinat, vodka

PREPARARE:

Speli petalele de trandafiri, apoi le pui
intr-un vas si torni zahar peste ele.
Le amesteci bine si mai torni putin
zahar si deasupra, sa ramana acoperite.

Lasi vasul acoperit cateva zile,
pana cand se formeaza siropul de
trandafiri, pe care il scurgi si il
diluezi cu alcool, in proportiile dorite.

Pentru ca trandafirata sa iasa aromata
si colorata natural, folosesc petalele
trandafirilor rosii, catifelati, care miros
foarte puternic.

Hai noroc si sanatate!   🙂

Carne de pasare in sos de smantana

INGREDIENTE:
1 kg carne de pasare, 250 g smantana, 3-4 catei de usturoi, 
piper, sare, patrunjel verde, 1 ceasca supa, ulei.

PREPARARE:
Carnea se fierbe in apa cu sare, apoi se rumeneste cateva minute in 2-3 linguri ulei. Smantana se amesteca cu usturoiul zdrobit, patrunjel verde tocat marunt, sare, supa calduta, apoi se toarna peste carne.  Se amesteca bine si se mai lasa 2-3 minute, la foc mic. Se serveste fierbinte.

Vitamine la cupa

                                            

Un desert sanatos si energizant ,o reteta simpla care nu are cum sa dea gres.
INGREDIENTE:

  • mere, pere, prune
  • portocale, piersici, caise
  • capsuni, pepene rosu
  • zahar vanilat
  • miere de albine
  • esenta de vanilie

PREPARARE:

Fructele se taie in cuburi mai mici
sau mai mari ,dupa preferinta.

Se amesteca apoi cu zaharul vanilat,
esenta si mierea dupa gust.

Salata se lasa la frigider pana in
momentul servirii.

Perfecta pentru o zi de post si nu numai!

Daca nu e post si doriti mai multe calorii
…..adaugati si frisca.   🙂

Vitaminele de care avem nevoie,
intr-o singura cupa cu salata din roadele verii!

                                   

                                         

Pilaf taranesc

Orezul este considerat de catre multe popoare ca fiind un aliment de baza. Asiaticii il consuma la fiecare masa, pentru ca este o hrana usoara, furnizeaza energie organismului, stimuleaza activitatea cerebrala si creste speranta de viata. Contine vit. A, Ca, fosfor, potasiu, fier, zinc, iod, proteine. Este sarac in grasimi si nu contine gluten. Orezul este  ideal pt cei ce sufera de boli abdominale, fiind o alternativa gustoasa a cartofilor sau pastelor. Din punct de vedere botanic exista o multitudine de varietati de orez, toate sunt sanatoase si pot fi consumate atat gatite simple cat si imbunatatite cu diverse adaosuri de legume, fructe, carne sau sosuri. Orezul poate fi la fel de bine, ingredient de baza atat pentru deserturi cat si pentru diverse feluri principale. Se prepara foarte usor si are multe beneficii, de aceea ar trebui sa il consumam mai des.

INGREDIENTE:
orez, 1 ceapa, 1 morcov, piper, sare, carne de pasare.

PREPARARE:
Orezul se spala si se lasa la inmuiat in apa, timp de 20 min. Carnea de pasare se pune la fiert in apa cu sare. Se curata ceapa si morcovul si se adauga intregi peste carne. Dupa ce este fiarta, carnea se scoate, iar supa rezultata se strecoara. In trei parti de supa, se adauga o parte orez si cateva boabe de piper. Se lasa sa fiarba la foc mic amestecand rar. Carnea de pasare se rumeneste in ulei si se serveste alaturi de pilaf.