Prajitura cu ness si cafea

INGREDIENTE:
Blat: 3 oua, 6 linguri zahar, 2 linguri cacao,
1 lingura cafea macinata, 1 lingurita ness, 2 linguri faina.
Crema: 3 galbenusuri, 6 linguri zahar pudra, 50 ml lapte,
75 g unt, 2 lingurite ness.

PREPARARE:
Blat: Se mixeaza albusurile cu zaharul, se adauga galbenusurile si faina amestecata cu cafeaua, cacaoa si nessul. Se amesteca usor. Compozitia obtinuta se toarna intr-o tava unsa cu ulei si tapetata cu faina si se coace 25-30 minute la foc potrivit.

      
Crema:
Intr-un vas, se mixeaza galbenusurile cu zaharul pudra, nessul si apoi cu laptele. Se pune vasul pe baie de aburi si se lasa pana se ingroasa compozitia, amestecand continuu.  Dupa ce se raceste, se amesteca cu untul frecat spuma.
Asamblarea:
Se intinde crema deasupra blatului si se presara cu nuca de cocos sau cu ciocolata rasa . Prajitura se pastreaza la rece pana in momentul servirii.

 

Reclame

Cartofi umpluti cu ciuperci

INGREDIENTE:
4 cartofi, 200 g ciuperci proaspete sau din conserva, 1/2 ardei gras, 1 rosie,
un fir de ceapa verde, 1 ou, patrunjel, sare, piper, unt pentru uns forma, 2 linguri bulion.
PREPARARE:
Cartofii cu coaja, se fierb in apa cu sare, timp de 20-25 minute, dupa care se pun in apa rece si se decojesc. Fiecare cartof se taie pe jumatate si se scoate miezul cu ajutorul unei lingurite – sa ramana ca niste barcute. Miezul se pastreaza. Ceapa se taie marunt si se inabusa in 3 linguri ulei si 3 linguri cu apa. Se adauga ciupercile taiate cuburi si ardeiul gras taiat feliute subtiri. Se lasa pe foc pana se inmoaie toate. Se adauga  rosia decojita si taiata cuburi mici, miezul scos de la cartofii fierti, patrunjelul tocat fin si se potriveste gustul cu sare, piper, boia dulce. Se mai lasa 2-3 minute si se opreste focul. Dupa ce compozitia s-a racit putin, se adauga oul. Se umple fiecare jumatate de cartof cu compozitia de ciuperci si se aseaza intr-o tava unsa cu unt. Peste ele se adauga o cana cu apa amestecata cu 2 linguri cu bulion si putina sare. Se da la cuptor 25-30 minute. Se servesc calzi, cu smantana, cu branza rasa, simpli sau alaturi de orice salata de legume.
Daca este post, se renunta la adaugarea oului.